Posts tonen met het label gerda's hobbyshop. Alle posts tonen
Posts tonen met het label gerda's hobbyshop. Alle posts tonen

donderdag 24 maart 2016

A Tatty Teddy Christmas

picture: GH3158 Vintage Kerst & Winter - Gerda's Hobbyshop
Christmas Carol patterns & solids - Graphic45
die cuts Joy! Crafts Noor design:
snowflake border 6002/2021 - snowflake: 6002/2019
square: 6002/0480
little snowflake: Nellie Snellen punch
organza & crocheted ribbon: Really Reasonable Ribbon
snowflake embossing stencil 6002/0818 Joy! Crafts
walnut stain distress
******
Thursday so time for another Christmas card.  Cute or anything goes for Hazel this week and I think a picture with Tatty Teddy (Me to you little bear) qualifies as cute ;).  With the challenge of WLVC - Christmas with snowflakes - in mind I wanted to make it a vintage card.  That wasn't so easy with the picture and I'm not entirely pleased with the result but I did my best ;).  All papers and picture are distressed with walnut stain and the Tim Holtz paper distresser.  For the red background paper I've used a snowflake stencil with walnut stain to give it some more texture.  The triple bow is made out of a grey organza ribbon and some crocheted trim.  A little bow of bakerstwine with a snowflake charm was added on top.  Instead of using some hotfix stones I've made some little paper snowflakes with a punch and decorated it with a pearl.  The big snowflake is made out of 3 layers of the die cut also with a pearl in the middle.  And to finish some pearls where added to the big snowflake of the border die cut.

Donderdag dus weer tijd voor een kerstkaart.  Schattig of alles mag was de uitdaging bij Hazel deze week en ik denk dat een plaatje met Tatty Teddy (het Me to you beertje) hier wel voor in aanmerking komt ;).  Met in gedachten de uidaging bij WLVC - Kerst met sneeuwvlokken - wou ik er ook een vintage kaart van maken.  Dat werd niet zo makkelijk met het plaatje en ben niet geheel tevreden over het resultaat maar ik heb mijn best gedaan ;).  Alle papiertjes en plaatje zijn gedistresst met walnut stain en de papier distresser van Tim Holtz.  Om het rode achtergrondpapier wat meer stuctuur te geven heb ik een sneeuwvlokken stencil  met walnut stain gebruikt.  De 3-dubbele strik is gemaakt uit een grijs organza lint en een stukje gehaakt lint.  Met een klein strikje uit bakkerskoord heb ik het sneeuwvlok bedeltje toegevoegd.  In plaats van de gebruikelijk hotfixsteentjes te gebruiken heb ik kleine sneeuwvlokjes gemaakt met een ponsje en daar een pareltje aan toegevoegd.  De grote sneeuwvlok is gemaakt uit 3 laagjes met een pareltje in het midden.  En om te eindigen wat pareltjes toegevoegd aan de grote vlok van de boordstans.

Thanks for stoppin' by :).
Dank jullie wel voor het langskomen :).
Misseke
*******

Met deze kaart wil ik graag meedoen bij de volgende challenges:
*Dit is de 12de  kerstkaart voor de 52 weeks to Christmas Challenge 
*We Love Vintage Challengeblog: #65: vintage kerstkaart met sneeuwvlokken

*******

I would like to enter the following challenges:

donderdag 25 februari 2016

Vintage cute Christmas

vintage winter paperpad - Maja Design
picture: GH3208 vintage kerst - Gerda's Hobbyshop
die cut frame: 6002/0356 Joy!Crafts Noor Design
die cut border: 6002/0357 Joy!Crafts Noor Design
Lace/kant: Wild Orchid Crafts
Seambinding ribbon/lint:
silver: Wild Orchid Crafts
glory blue & blue lace: Really Reasonable Ribbon
little ball ribbon/kleine balletjes lint : Artemio
star brads/ ster splitpen: Rayher
poinsettia flower: Nellie Snellen punches
*******
Thursday so time for another Christmas card.  Can't set my mind of making anything else so might as well fill up the stash ;).  Cute was the challenge for Hazel this week.  I've found this cutie pie in my pictures and made a card in blue tones and with a vintage twist.

Donderdag en dus weer tijd voor een kerstkaart.  Er komt anders weinig uit mijn handen dus kan ik maar beter de voorraad aanvullen ;).  Lief en snoezig (te weinig woorden om cute te vertalen ;) ) was de uitdaging voor Hazel deze week.  In mijn voorraad plaatjes vond ik dit lieffie en ik maakte een kaart in blauwtinten met een vintage twist.

Thanks for stoppin' by :).
Dank jullie wel voor het langskomen :).
Misseke
*******

Met deze kaart wil ik graag meedoen bij de volgende challenges:
*Dit is de 8de  kerstkaart voor de 52 weeks to Christmas Challenge 
*Scr@p-cards challenge blog: challenge #82: alles mag met een strik - 3de kaart
*We Love Vintage Challengeblog: #63: vintage kerstkaart met blauw

*******

I would like to enter the following challenges:

donderdag 7 januari 2016

Christmas bird

Norland paper pad - Farm House
die cut LR0327 - Marianne Design
picture GH3069 vintage kerst - Gerda's Hobbyshop
walnut stain distress
******
First post of the year so I like to wish everyone a Happy New Year!
Again this year on thursday time for a Christmas card.  Vintage or anything goes for Hazel and for the monthly challenge of 52 weeks to... an animal had to be used and I've used a little bird.

De 1ste post van het jaar en hierbij wil ik iedereen een creatief en vooral een gezond 2016 wensen.  
Het is lang geleden dat ik wat gepost heb.  Het einde jaar kwam met een griepje en ze blijft maar hangen en de laatste maanden voeren zowel de allergietjes als de hormoontjes behoorlijk oorlogje in mijn lichaam.  Allemaal gelukkig geen erge dingen alleen nergens zin in, noch de kracht noch de energie ervoor en ook totaal geen zin om te knutselen, te bloggen of wat dan ook.  Maar er is licht aan het einde van de tunnel - laten we maar hopen dat het geen lange tunnel blijkt te zijn ;).
Volle goede moed aan dit kerstkaartje begonnen - een diertje moest erop voor de maandelijks challenge bij 52 weeks to... en ik heb gekozen voor dit vogeltje.  Een beetje vintage voor de challenge van Hazel en ik ben best wel tevreden over het resultaat en nu op naar de volgende ;).

Thanks for stoppin' by :).
Dank jullie wel voor het langskomen :).
Misseke
*******

Met deze kaart wil ik graag meedoen bij de volgende challenge:
*Dit is de 1ste  kerstkaart voor de 52 weeks to Christmas Challenge en doet tevens mee met de maandelijkse challenge: gebruik een dier


*******

I would like to enter the following challenges:

donderdag 22 oktober 2015

Vintage Christmas take 2

Picture: Vintage Kerst GH3020 Gerda's Hobbyshop
It's Christmas time & Vintage Winter
paperpads from Maja Design
Frame Die: 6002/0257 Noor! Design Joy!Crafts
Holy vine die from Memory Box
Poinsettia punches Nellie snellen
Antique linen distress for white lace border
Walnut Stain distress
*******
Thursday so time for another Christmas card.  For a child or include a child was the challenge for Hazel this week and WLVC also wanted a vintage Christmas card so I combined the two.  A picture of skating children did the trick ;). It is a card similar to the one  of last week: just different dies and some other accent colours.

Donderdag dus weer tijd voor een nieuwe kerstkaart.  Voor een kind of met een kind was de uitdaging voor Hazel deze week en WLVC wou ook een vintage kerstkaart dus heb ik de 2 gecombineerd.  Een plaatje met schaatsende kindertjes was helemaal goed ;).   Het is een vergelijkbare kaart met deze van vorige week: verschillende stansjes en andere accent kleurtjes.

Thanks for stoppin' by :).
Dank jullie wel voor het langskomen :).
Misseke
*******

Met deze kaart wil ik graag meedoen bij de volgende challenges:
*Dit is de 40ste  kerstkaart voor de 52 weeks to Christmas Challenge 

*******

I would like to enter the following challenges:


donderdag 28 mei 2015

Christmas with Mister Owl

picture: Vintage Kerst & Winter GH3159 - Gerda's Hobbyshop
Silent Night paperpad First Edition
die cut Joy!Crafts Noor Design 6002/0327
Holly & Pine Forest punches Martha Stewart
Poinsettia flower punches Nellie Snellen
Lace (kant) & silver ribbon (lint) - Really Reasonable Ribbon
Roses ribbon/rozenband - Kimya verpakkingen
Pumice Stone distress & Silver stickles
*******
Another thursday so time for another Christmas card.  This week challenge for Hazel was to use something die cut or punched.  I surely can do that ;).  Left and right of the Mister Owl picture is the star die cut border from Noor Design.  With the middle strip of paper I've used on top de pine forest punch from Martha Stewart and the bottom is the holly punch and I used some correction fluid as snow on trees and holly. As flowers I've used the poinsettia flower punches again.  All paper borders are inked and stickeled with Silver.  It turned out to be a very full card, I'm gettin' the hang of it :).

Weer donderdag dus weer tijd voor een nieuwe kerstkaart.  De uitdaging voor Hazel deze week was om iets gestanst of geponst te gebruiken.  Dat kan ik zeker doen ;).  Links en rechts van het Meneer Uil plaatje is de sterboord van Noor Design.  Bij de middenband heb ik boven- en onderaan de ponsen van Martha Stewart gebruikt, geaccentueerd met wat correctievloeistof als sneeuw.  De bloemetjes zijn de poinsettia ponsjes van Nellie Snellen.  Alle papiertjes zijn met distress beinkt en daarna gestickeld met zilver.  Het is weer een volle kaart geworden, 't wordt nog wat met me :).
Voor de liefhebbers staat de direkte link waar de rozenband (onder het plaatje) vandaan komt hierboven bij de materialen - een koopje daar ;).

Thanks for stoppin' by :).
Dank jullie wel voor het langskomen :).
Misseke
*******

Met deze kaart wil ik graag meedoen bij de volgende challenges:
* Dit is de 22ste  kerstkaart voor de 52 weeks to Christmas Challenge en doet tevens mee met de maandelijkse challenge: alles mag

*******

I would like to enter the following challenges:

donderdag 21 mei 2015

Christmas with Bertha and Bella

picture: GH3161 - Gerda's Hobbyshop
Vintage winter paperpad Maja Design
die cut/stans: LR0236 - Marianne Design
Flower & leave punch Nellie Snellen
Walnut Stain distress
champagne stickles
*******
Thursday so time for another Christmas card.  The challenge for Hazel this week was to use some of your favourite things, easy peasy ;).  Paperpad is one of my favourite, use of ribbon and lace, inked & stickled paper borders, the poinsettia flower punches from Nellie Snellen love them, the die cut from Marianne Design, an old one but love to use it and of course the hotfix stones trees and star love to use them on Christmas cards.  And there is also a naughty favourite, sorry Bertha and Bella, I do love a good steak ;).

Donderdag dus weer tijd voor de kerstkaart.  De uitdaging voor Hazel deze week is om wat van je favoriete dingetjes te gebruiken, makkelijker kan niet ;).  Het papierblokje is 1 van mijn favoriete, het gebruik van lint en kant, beinkte gestickelde papierboordjes,  de poinsettia bloemen ponsen van Nellie Snellen gebruik ik graag op kerstkaartjes, de stans van Marianne Design ook al is het een 'oudje' gebruik ik hem graag en natuurlijk de kerstboom en ster hotfix steentjes welke ik heel graag gebruik op kerstkaartjes.  En dan is er ook nog een stoute favoriet, sorry Bertha en Bella, maar ik hou wel van een lekker biefstukje ;).

Thanks for stoppin' by :).
Dank jullie wel voor het langskomen :).
Misseke
*******

Met deze kaart wil ik graag meedoen bij de volgende challenges:
* Dit is de 21ste  kerstkaart voor de 52 weeks to Christmas Challenge

*******

I would like to enter the following challenges:

donderdag 14 mei 2015

Vintage Christmas

picture: vintage kesrt & winter GH3163 Gerda's Hobbyshop
Vintage Winter paperpad - Maja Design
die cut 6002/0416 - Joy!Crafts Noor Design
walnut stain distress
******
Thursday so time for another Christmas card.  Vintage or shabby chic was the challenge for Hazel this week.  For this I've used a vintage picture and vintage papers from Maja Design.  All papers have handstitched borders and are distressed with a paper distresser.  Added a triple lace bow with some berries, some flowers and the usual hot fix stones et voilà ;).

Donderdag dus weer tijd een nieuwe kerstkaart.  Vintage or shabby chic is de uitdaging voor Hazel deze week.  Hiervoor heb ik een vintge plaatje en vintage papiertjes van Maja Design gebruikt.  Alle papiertjes hebben handgestikte boordjes en zijn gedistressed met een papier distresser.  Nog een 3-dubbele kantenstrik met wat besjes, wat bloemetjes en natuurlijk de gewoonlijke hotfix steentjes toegevoegd et voilà ;).

Thanks for stoppin' by :).
Dank jullie wel voor het langskomen :).
Misseke
*******
Dit is de 20ste  kerstkaart voor de 52 weeks to Christmas Challenge 

*******

I would like to enter the following challenges:

donderdag 7 mei 2015

A Girly Christmas

picture GH3163 vintage kerst & Winter - Gerda's Hobbyshop
It's Christmas time paperpad - Maja Design
Star border creatables LR0134 - Marianne Design
Walnut Stain distress
*******
Thursday so time for a new Christmas card.  Girly was the challenge for Hazel this week and a used a Christmas picture of a girl for this.  Christmas trees and stars is the challenge for 52 weeks to Christmas this month.  For this I've used the star border and woven some ribbon through and I also used some star hotfix stones.  The trees are in the paper and I also added a couple hotfix stones trees.

Donderdag dus tijd voor een nieuwe kerstkaart.  Meisjesachtig was de uitdaging voor  Hazel deze week en hiervoor heb ik een kerstplaatje gebruikt van een meisje.  Kerstbomen en sterren was de maandelijkse uitdaging voor 52 weeks to Christmas.  Hiervoor heb ik een sterrenboord gebruikt en er wat lint doorgewoven en ik heb ook wat sterren hotix steentjes toegevoegd.  De kerstbomen zitten in het papier en ook heb ik een paar hotfix kerstboompjes toegevoegd.

Thanks for stoppin' by :).
Dank jullie wel voor het langskomen :).
Misseke
*******
Dit is de 19de  kerstkaart voor de 52 weeks to Christmas Challenge en doet tevens mee met de maandelijkse challenge.

*******

I would like to enter the following challenges:

zondag 8 juni 2014

Vaderdag

Plaatje GH3109 vintage heren - Gerda's Hobbyshop
Timepiece papierpadje Bo Bunny
Tandwieltjes: 
Do Crafts XCU503151-Chronology Cogs
Joy!Crafts Noor 6002/0287
Walnut Stain distress
******
Vandaag (de 2de zondag van juni) is het Vaderdag in België en daar hoorde natuurlijk een kaartje bij.  Het gebeurd niet gauw dat je je eigen achternaam, Collier, ziet pronken op een plaatjesvel en dus was de beslissing gauw genomen om er ook een vaderdagkaartje mee te maken, toepasselijker kon het niet ;).  Alle papiertjes hebben handgestikte boorden en de tandwielstansjes zijn een combinatie van de 2 gebruikte merken, bewerkt met Inka Gold Browngold en Walnut Stain.  In het midden zit geen echt schroefje maar het zijn splitpennen van Do Crafts uit hun Chronology lijn. De kaart is verder afgewerkt met wat grote hotfixsteentjes.

En bij deze wens ik alle vaders, waar het vandaag wordt gevierd, een hele fijne Vaderdag!

Dank jullie wel voor het langskomen :).
en 
Alvast bedankt voor al jullie lieve reacties :).
Misseke
*******
Na een tip van Hermien wil ik met deze kaart meedoen aan de volgende challenge:
&
I would like to enter the following challenge:

dinsdag 13 mei 2014

Paars boeket

Plaatje: GH3054 Gerda's hobbyshop
Studiolight papierpadjes PPSL01 en PPSL02
Borduurstansmal Ann Paper Art AND001
met Güterman Sulky nr 4103 geborduurd
Joy!Crafts Noor mal: 6002/0254 en boord 0256
Bundled Sage en Dusty Concord distress
bloemetjes: Wild Orchid Crafts
********
Gerda's hobbyshop blog is gestart met een challenge waarbij je een plaatje van haar moet gebruiken.  Aangezien ik al een flinke collectie heb van haar knipvellen heb ik maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om een moederdagkaartje te maken.  Deze foto moest ons inspireren:
Wat malletjes gezocht, een passend plaatje van Gerda, papiertjes en ook een borduurtje want Ma ziet dat wel graag en hiermee aan de slag gegaan.  Alle papiertjes hebben handgestikte boordjes en het borduurtje bezorgde me flink wat kopzorgen want wat ik in gedachten gehad kwam toch niet zo tot zijn recht.  Ik wou zelfs eerst het borduurtje maar weglaten, zonde van het werk, maar na een nachtje slapen en frisse moed kwam al het geschuif toch noch tot een goed eind.  Nog wat bloemetjes toegevoegd, een strik van kant en seambinding lint en wat pareltjes en het kaartje was weer af.  Mama was er blij mee en dat is het voornaamste ;).

Dank jullie wel voor het langskomen ;)
en 
Alvast bedankt voor jullie lieve reacties :).
Misseke
*******
Met deze kaart doe ik graag mee aan de volgende challenge:
en/and:
I would like to enter the following challenge: