zondag 21 juli 2013

Betty Snow

Melonheadz Snow Bunch #5 - limited freebie
Eskimo Kisses Basic Grey paperpad
Cart-us Oval & Oval scallop
Cuttlebug Snowflakes
Faber-Castell Polychromos
Joy!Crafts Mini handheld sewing machine
********
Isn't she adorable?  She didn't have a name but doesn't she look as a Betty?  I think she does :) - Betty Snow and she was free this weekend from Melonheadz.  As my husband was returning from his business trip and was flying all day I had time to make a card.  He was home late in the evening after 3 hours of trainhorror that normally will last only an hour - welcome back to the Netherlands!  
Anyway I saw this freebie, checked out their challenge (embossing) and checked out the new one from Hazel (stitching) because a snowwoman just demands a nice Chrismas card ;) and got started.  On all papers I've used stitching using the mini machine from Joy!Crafts.  Works like a charm but you'll need a steady hand or like I do it I just draw a pencil line so I could follow the line - doesn't work all the time but turned out a  lot better then without one  ;).  So thanks to Melonheadz another Christmas card for the stash ;)
Is het geen Oeppie?  Ze kwam naamloos maar ik vond dat ze er uitzag als een Betty - Betty Snow en ze was een freebie van Melonheadz dit weekend.  Mijn man kwam gisteren thuis van zijn zakenreisje en hij vloog heel de zaterdag dus had ik wel de tijd om een kaartje te maken.  Hij was laat in de avond thuis na 3 uur, wat normaal maar een goed uur zou duren, van treinhorror - welkom thuis in Nederland!
Maar terug naar de kaart ;).  Ik zag deze freebie en keek of er nog een challenge liep bij Melonheadz en ben net in tijd voor de Embossing challenge.  Bij Hazel is het Stitching want ja met een snowwoman moet natuurlijk een kerstkaartje worden gemaakt ;).  Op alle papiertjes heb ik gestikt met het mini naaimachientje van Joy.  Het werkt heel goed maar je hebt wel een vaste hand nodig of teken eerst een lijntje zoals ik doe - dat werkt dan ook nog niet 100% maar in ieder geval een stuk beter dan zonder ;).  Dankzij Melonheadz weer een kerstkaartje erbij ;).
Dank jullie wel voor het langskomen :).
Thanks for stoppin' by :).
Misseke
******


And I would like to enter the following challenges:
* Craftyhazelnut's Christmas Challenge, challenge 134: stitching - real or faux
Craftyhazelnut's Christmas Challenge extra, juli 2013: anything goes

donderdag 18 juli 2013

Christmas Tree

Papermania Noel - Do Crafts
Cheery Lynn French Pastry
tree: LR0175 Marianne Design
Pine Needles Distress
*****
On this hot thursday it's time for the weekly Christmas card.  Trees for Hazel.  After an atempt to use a 3D snoesje (this one had a Christmas tree hat on her head) I just gave up - too hot to keep fiddling to get it right when the inspiration went out the door when the warm weather came :(.  I did receive my prize from Yvonne's 52 weeks of Christmas challenge and decided to use the cool paperpad  I've received.  In the end I just used some dies and spiced it up a bit with some stickles and hotfix stones and so I had another card for the stash ;).
 
Op deze hete donderdag is het ook weer tijd voor de wekelijkse kerstkaart.  Kerstbomen voor Hazel.  'k Heb een poging gedaan er eentje te maken met een 3D snoesje (die met de hoed als een kerstboom ;)) maar heb het opgegeven - de inspiratie ging de deur uit toen de warmte kwam :( en kreeg het niet naar mijn zin.  Ik had wel mijn prijs ontvangen van Yvonne's 52 weeks of Christmas challenge en ik besloot dan maar het coole gekregen paperpad te gebruiken van haar ;).  Gewoon wat stansjes gebruikt en wat versiert met stickles en hotfixsteentjes en de kaart was klaar voor de voorraad ;).

Dank jullie wel voor het langskomen :).
Thanks for stoppin' by :).
Misseke
******
Dit is 30ste kerstkaart voor  Yvonne's 52 weeks of Christmas Challenge
 
 *******
And I would like to enter the following challenges:
* Craftyhazelnut's Christmas Challenge, challenge 133: trees, please!
Craftyhazelnut's Christmas Challenge extra, juli 2013: anything goes
 

dinsdag 16 juli 2013

Jugendstil dame meets Ann's Paper Art

Marij Rahder Jugendstil Dame nr 12
Thea Thyme - Prima Marketing paperpad
Cheery Lynn - English Tea Party
& French Pastry
Ann's Paper Art AND001 - Nellie Snellen
Gütermann Sulky nr 4035
Faber-Castell Polychromos
Walnut Stain distress
******

Hectische paar dagen achter de rug toen mijn man onverwacht op zakenreis moest naar Zuid-Korea.  Even geen zin in bloggen en kaartjes maken.  Het is rustig in huis nu en Blackie, de kat, die trekt het hem allemaal niet veel aan ;).
Deze kaart had ik gelukkig al af voor de hectiek en is inmiddels op bestemming.  De wat oudere stempel is gekleurd met Polychromos en ik ben er eigenlijk best tevreden over.  De combinatie van de 2 Cheery Lynn mallen was te zien op hun You tube kanaal - dat ik er nog nooit opgekomen was deze 2 te combineren.  Door het borduurwerkje  heb ik de kaart verder redelijk rustig gehouden.  'k Vond het wel goed zo ;).

Dank jullie wel voor het langskomen ;)
en
alvast bedankt voor jullie reacties ;)
ze doen me steeds enorm plezier ;)

Misseke

donderdag 11 juli 2013

An Angel

Cheery Lynn French Pastry
Studio Light Paper & 
3D (Mijn Hobbykaart 04)
********
Another Thursday and time for another Christmas card.  Hazel wanted a card suitable for a child this week.  Oeps that for me was a big challenge and I never sent one.  I began to search my Mijn Hobbykaart magazines and did find this handdrawn angel and thought this have to do ;).  Some whimsical paper and a die topped off with some twine and another Christmas card for the stash is ready :).
 
Weer donderdag en dus tijd voor de kerstkaart.  Voor Hazel moest het deze keer een kaart zijn geschikt voor een kind.  Oeps dat was een behoorlijke uitdaging want ik heb er eerlijk gezegd nog nooit eentje speciaal voor een kind gemaakt.  Dan maar de Mijn Hobbykaarten boven gehaald en toen vond ik deze handgetekende engel en dacht bij mezelf dat deze wel kon ;).  Een beetje leuk papier, een stansje  en wat twine en weer een kaart klaar voor de voorraad ;).

Dank jullie wel voor het langskomen :).
Thanks for stoppin' by :).
Misseke
******
 
Toen ik dit bericht begon te maken kreeg ik nog een leuke verrassing en zag ik dat ik de Sketch challenge van vorige week had gewonnen bij Yvonne met onderstaande  kerstkaart en daar worden we heel blij van :) :) :)

 
 
******
 
Dit is 29ste kerstkaart voor  Yvonne's 52 weeks of Christmas Challenge
 
 *******
And I would like to enter the following challenges:
* Craftyhazelnut's Christmas Challenge, challenge 132: Christmas card suitable for a child
Craftyhazelnut's Christmas Challenge extra, juli 2013: anything goes

vrijdag 5 juli 2013

Forever Friends all wrapped up

Christmas Village - First Editon paperpad
A Christmas Tale - Forever Friends
Die freebie Hobbyzine 11
Nellie Snellen MFD 007
Faber-Castell Polychromos
**********
 
As promised another Christmas card for Hazel's  All wrapped up challenge.  I just couldn't resistent to make another card with these cutie pies ;) because I just didn't feel THE card with Yvonne's sketch.   I've kept the layout for the card simple and the Forever Friends I've coloured with the polychromos.  Just another card for the stash ;).

Zoals beloofd nog een kerstkaartje voor de challenge van Hazel.  Ik kon gewoon deze schattige stempel niet weerstaan en vond hem niet echt passen bij de sketch van Yvonne.  Ik heb de layout van de kaart simpel gehouden en de stempel is opnieuw gekleurd met Polychromos.  En meteen weer een kerstkaartje erbij, 'k schiet wel lekker op zo ;).

Dank jullie wel voor het langskomen :).
Thanks for stoppin' by :).
Misseke
******
 
 
I would like to enter the following challenges:
* Craftyhazelnut's Christmas Challenge, challenge 131: All wrapped up
Craftyhazelnut's Christmas Challenge extra, juli 2013: anything goes

donderdag 4 juli 2013

Christmas gifts

Merry Christmas stamp set - freebie Creative Stamping magazine
Back to basic Christmas modern - Dovecraft
Xcut heart 3004
Nestabilities circles & scalloped circles
Faber-Castell Polychromos
Aged Mahogany distress
******
 
Time for another Christmas card.  A hard one this week because I really didn't feel like doing anything in the card departement :(.  Yvonne's challenge this week  is one with goodies and a sketch and the theme for Hazel this week is all wrapped up.  I've combined the 2.  As I was searching for a stamp to go with Hazel's I did find other stamps and guess what I did start another one ;).  I've coloured again with the Polychromos, I need to practice ;).  The paper I spiced up with a lot of Hotfix stones.  And so another Christmas card for the stash and one in the make ;).  
 
Tijd voor een nieuwe kerstkaart.  Diepe zucht deze week want ik had eigenlijk helemaal geen zin in kaarten maken :(.  Yvonne's challenge is met een sketch en je kan deze week ook wat winnen en het thema voor Hazel was helemaal verpakt.  Ik heb de 2 gecombineerd.  En toen was ik aan het zoeken naar een geschikte stempel voor Hazel's challenge en vond er nog en toen ben ik maar nog een kaart begonnen ;).  Opnieuw met de Polychromos gekleurd, 'k moet toch oefenen ;).  Het papier heb ik versierd met een hoop hotfix steentjes.  En zo alweer een kerstkaart klaar en ook nog eentje in de maak ;).


Dank jullie wel voor het langskomen :).
Thanks for stoppin' by :).
Misseke
******
Dit is 28ste kerstkaart voor  Yvonne's 52 weeks of Christmas Challenge en 
deze wil ik ook laten meedoen in de challenge van 
Yvonne's 52 weeks of Christmas Challenge week 27: sketch
 
 *******
And I would like to enter the following challenges:
* Craftyhazelnut's Christmas Challenge, challenge 131: All wrapped up
Craftyhazelnut's Christmas Challenge extra, juli 2013: anything goes

vrijdag 28 juni 2013

Vintage Roos

Gypsy Sisters Kaisercraft paperpad
Stempel Roos Joy! Crafts
borderstempel CI 147 Crafty Individuals.
Swirl, bloemen en ornament (boord Noor)  Joy! Crafts
vlinderponsen Nellie Snellen
scattered straw - aged mahogany - vintage photo
tarnished brass stain en paint distress
Spectrum Noirs
***********
Deze stempelkaart heb ik gemaakt voor mijn moeder die vandaag jarig is.
Het mooie glitterpapier, al zie je weinig van de glitters op de foto, heb ik omrand met een handgemaakt stiksteekje.  Op de vertikale band papier heb ik met clear sparkle embosspoeder een boordstempel geëmbosst - ook weinig van te zien ;).  De mooie roos stempel is ingekleurd met Spectrum Noirs en de gehele postkaartstempel is uitgesneden met een figuurschaar en daarna bewerkt met scattered straw distress.  De doily is een papieren onderzetter van de Hema en bewerkt met distress.   Bovenaan en rechts van de stempel heb ik de uiteinden van een boord van Noor geplakt.  Zowel de boordornamenten als de bloemen, de vlinders en de doorgesneden swirls zijn bewerkt met de goudkleurige stains en /of  paint distress.  Een beetje een volle kaart voor mijn doen maar mijn moeder was er heel tevreden over en dat is het belangrijkste ;)

Dank jullie wel voor het langskomen ;)
Hartelijk dank voor de reacties die jullie steeds plaatsen - 
ze doen me enorm plezier :)
Fijn weekend!
Misseke

donderdag 27 juni 2013

Penny Black Christmas

Holly - Jolly Penny Black stamp
Joyful peace - GCD paperpad
Faber-Castell Polychromos
Walnut Stain & Old Paper distress
********

Thursday ...again...so Christmas card time ;).  Christmas greenery for Hazel (paper & stamp) and the sketch is for the Digi sketch challenge.  The stamp I've coloured for the first time with my new Polychromos pencils.  Sometimes a girl just has to pamper herself a bit ;).  No more water, no more odourless terpentine just pure colouring.  Still need some practice but for the first time it isn't so bad is it?

Donderdag ....alweer...dus tijd voor de wekelijkse kerstkaart ;).  Kerstgroen voor Hazel (papier & stempel) en de gebruikte sketch is voor de Digi sketch challenge.   Het stempeltje heb ik voor het eerst gekleurd met mijn nieuwe Polychromos potloden.  Soms moet je jezelf eens in de watten leggen ;).  Geen water meer, geen reukloze terpentine meer  alleen maar kleuren.  Ik kan nog wel wat oefening gebruiken maar voor de 1ste keer was het zo slecht nog niet toch?

Dank jullie wel voor het langskomen :).
Thanks for stoppin' by :).
Misseke
******
Dit is 27ste kerstkaart voor  Yvonne's 52 weeks of Christmas Challenge 
 *******
And I would like to enter the following challenges:
* Craftyhazelnut's Christmas Challenge, challenge 130: Christmas Greenery
Craftyhazelnut's Christmas Challenge extra, june 2013: anything goes
* Digi Sketch Challenge: Christmas in june: Sketch & Theme

woensdag 26 juni 2013

Paars en groen

Borduurpatroon: Chrissie - hobbyjournaal 78
Garen: paars: Gütermann Sulky 1235
groen: Mettler Silk 9818
3d Mattie - Marianne Design
label Memory Box
peeled paint distress
******
Eindelijk weer eens een borduurkaart afgemaakt.  Het borduren gebeurd bij mij altijd voor TV.  Eens gedaan gaan ze in het te af te maken bakje en daar blijven ze tegenwoordig maanden liggen - een beetje gebrek aan inspiratie om ze af te maken.   Meestal doe ik dan ook niet mee aan borduurchallenges.  Puur geluk was het om te zien dat bij Een Hoop Inspiratie Borduurkaarten de uitdaging paars en groen was en ik ook net een kaart in die kleuren had afgemaakt.  Het borduurpatroon is van Chrissie uit een oud hobbyjournaal - 'k ben gisteren nrtje 100 gaan halen  - een paar jaartjes terug dus ;) - maar borduurpatronen zijn gewoon tijdloos toch? 

Dank jullie wel voor het langskomen ;)
en 
Alvast bedankt voor jullie reacties ;)
Misseke
*********
Met deze kaart doe ik graag mee met de volgende uitdaging:

donderdag 20 juni 2013

Christmas with Francien's cat

Francien's Cats picture - Marianne Design
A wonderful Christmas time paperpad - Papermania
Designable DS0904 - Marianne Design
vintage photo distress
********
Thursday so time for another Christmas card.  Yesterday, when I've made this card it was about 27 degrees in my little craftroom.  Am I becoming a little Christmas card addict :)? Hazel wanted frames, windows or aperture on the card and I thought that this picture with the cat looking out of the window to the winter landscape would do just fine.  Looked for some paper that went with the picture and kept the card simple et voilà another Christmas card is born :).

Donderdag en dus weer tijd voor een kerstkaart.  Toen ik deze kaart maakte gisteren was het zo ongeveer 27 graden in mijn klein knutselkamertje.  Volgens mij word ik een beetje kerstkaart verslaafd :).  Hazel wou frames, vensters of openingen en ik dacht dat dit plaatje met de kat die uit het raam kijkt naar het winterlandschap wel geschikt was.  'k Heb wat papier gezocht die erbij ging en heb de kaart verder simpel gehouden et voilà weer is een kerstkaartje geboren :).

Dank jullie wel voor het langskomen :).
Thanks for stoppin' by :).
Misseke
******
Dit is 26ste kerstkaart voor  Yvonne's 52 weeks of Christmas Challenge 
 *******
And I would like to enter the following challenges:
* Craftyhazelnut's Christmas Challenge, challenge 129: frame, window or aperture
Craftyhazelnut's Christmas Challenge extra, june 2013: anything goes